FAQ for aflyste afgange

  • Hvis din afgang er aflyst, kan du bruge din billet til en anden afgang. Du kommer med den første ledige afgang.

    Dette gælder alle billetter, også hvis du har en Low Price billet, der under normale omstændigheder kun er gyldig til en specifik afgang.

    Du betaler selvfølgelig ikke gebyr eller tillæg for at komme med en anden afgang, hvis færgen er aflyst.

  • Ja, hvis færgen er aflyst, kan du bruge din Gedser-Rostock-billet til Rødby-Puttgarden-overfarten.

    I Rødby eller Puttgarden havn skal du bare huske at køre til gul bane, hvor en medarbejder checker dig ind.

    Du kommer med den første ledige afgang.

    Du betaler selvfølgelig ikke gebyr for at skifte rute, hvis færgen er aflyst.

  • I havnen i Rødby eller Puttgarden skal du køre til gul bane, hvor der sidder en medarbejder, der checker dig ind.

    Vigtigt: Det er vigtigt, du kører til gul bane, hvor en medarbejder kan validere din billet.

    Automaterne i de andre baner kan ikke validere din billet.

  • Ja, vi refunderer din ubrugte færgebillet, hvis en afgang er aflyst, og vi gør det selvfølgelig uden ekstra beregning.

    Læs hvordan du får billetten refunderet i næste spørgsmål. 

  • Du får selvfølgelig refunderet din ubrugte billet ved aflyste afgange, men det sker desværre ikke automatisk.

    Kontakt kundeservice på mail og oplys dit bookingnummer for at få pengene retur for din ubrugte færgebillet. Dit bookingnummer står i din bookingbekræftelsesmail. 

    Bemærk:

    • Kundeservice får mange mails, når afgange er aflyst, men vi behandler din refusion, så hurtigt vi kan.
    • Når kundeservice har refunderet din billet, kan der gå op til 10 bankdage, før du har pengene på din konto.

     

  • Alle vores billetter gælder hele dagen - også Low Price, hvis færgen er aflyst.

    Du behøver derfor ikke ombooke for at komme med en anden færgeafgang.

    Vil du alligevel ombooke til en specifik afgang, kan du kontakte kundeservice.

  • Hvis en afgang er aflyst, skriver vi det på scandlines.dk under trafikinformation og afgange.

    Derudover modtager alle, der har booket billet online på scandlines.dk eller i vores app, en mail om aflysningen. Denne mail sendes til den mailadresse, der blev oplyst under bookingen.

  • Hold dig opdateret om den aktuelle færgedrift på scandlines.dk under trafikinformation og afgange.

  • Du er altid velkommen til at kontakte kundeservice. 

    Vær dog opmærksom på, at vi får mange opkald og mails, når en afgang er aflyst, så du kan godt opleve at sidde i telefonkø og længere svartid på din mail. 

    Vi besvarer dog dit opkald og mail så hurtigt, vi kan. 

    Se kontaktoplysninger til kundeservice

  • Der er altid nogen på arbejde i havnen, som du kan tale med.

    Kør til gul bane, hvor der sidder en medarbejder.

Læs også...