Ofte stillede spørgsmål

  • Du kan læse hvordan man booker en bus her

    • Med et kundenummer og aftale: afregnes ifølge aftalens salgsbetingelser
    • Uden et kundenummer: med kreditkort på telefon +45 72 68 60 68
  • Check-in i havnen skal være færdiggjort:

    • Rødby-Puttgarden senest 15 min. før planmæssig afgang
    • Gedser senest 15 min. før planmæssig afgang
    • Rostock senest 30 min. før planmæssig afgang

    Læs mere om check-in her

  • Du kan finde vores ombooking- og afbestillingsregler her

  • Gratis måltider til buschauffører og guider på ruterne Rødby-Puttgarden og Gedser-Rostock

    • Ved 15-25 betalende gæster: 1 gratis måltid til én chauffør
    • Ved 26-35 betalende gæster: 2 gratis måltider til chauffør/rejseleder
    • Ved flere end 35 betalende gæster: 3 gratis måltider til chauffør/rejseledere

    Ingen frikuverter kan anvendes til gæster.

    • 4 dage før afgang.
    • Annullering på skrift er omkostningsfrit indtil 4 dage før booket afgang. Derefter vil det fulde booket antal faktureres.
  • Hvis færgen er aflyst, og du ønsker at ombooke en billet, så kontakt kundeservice ved at sende en mail til grupper@scandlines.com med dit bookingnummer.

  • Hvis din afgang er aflyst, kan du bruge din billet til en anden afgang. Du kommer med den første ledige afgang.

    Dette gælder alle billetter.

    Du betaler selvfølgelig ikke gebyr eller tillæg for at komme med en anden afgang, hvis færgen er aflyst.

  • Hvis færgen er aflyst, kan du bruge din Gedser-Rostock-billet til Rødby-Puttgarden-overfarten. Du kommer med den første ledige afgang. Du betaler selvfølgelig ikke gebyr for at skifte rute, hvis færgen er aflyst.

    I check-in i Rødby-Puttgarden skal du oplyse dit bookingnummer samt vise din billet til billettøren i check-in og oplyse om, at den skal ændres fra Gedser-Rostock til Rødby-Puttgarden.

    Det er vigtigt at billetten bliver ændret, og at der ikke udstedes en ny, for at du undgår at blive opkrævet den samme rejse 2 gange. 

  • Ja, vi refunderer din ubrugte færgebillet, hvis en afgang er aflyst, og vi gør det selvfølgelig uden ekstra beregning.

    Læs hvordan du får billetten refunderet i næste spørgsmål. 

    OBS: Hvis du benytter billetten i en anden havn eller afgang, kan billetten ikke refunderes. Hvis du rejser på billetten i en anden havn, er det vigtigt at billetten bliver ændret, og at der ikke udstedes en ny for at du undgår at blive opkrævet for den samme rejse 2 gange. 

  • Du får selvfølgelig refunderet din ubrugte billet ved aflyste afgange, men det sker desværre ikke automatisk.

    Skriv til grupper@scandlines.com og oplys dit bookingnummer for at få pengene retur for din ubrugte færgebillet. Dit bookingnummer står i din bookingbekræftelsesmail. 

    Bemærk:

    • Kundeservice får mange mails, når afgange er aflyst, men vi behandler din refusion, så hurtigt vi kan.
    • Når kundeservice har refunderet din billet, kan der gå op til 10 bankdage, før du har pengene på din konto.
  • Hvis en afgang er aflyst, skriver vi det under afgange.

  • Hold dig opdateret om den aktuelle færgedrift under afgange.

  • Please find our FAQ's here